سامانه خدمات اختصاصی شهروندان

شهروندسپاری، رویکردی فناورانه در واگذاری خدمات (صفر تا صد) حوزه شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند بر بستر فناوری اطلاعات است.  

‍🔰به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان،سعید کمالی مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه اندازی سامانه شهروند سپاری  در آینده نزدیک خبر داد و در این خصوص عنوان داشت:
شهروندسپاری، رویکردی فناورانه در واگذاری خدمات (صفر تا صد) حوزه شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند بر بستر فناوری اطلاعات است.

🔸کمالی در تکمیل این خبر گفت: در این رویکرد شکل و نحوه دریافت خدمات از حالت سنتی به صورت کاملاً هوشمند و بدون واسطه با ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار شهروند به عنوان ذینفع و بهره‌بردار نهایی قرار می‌گیرد.

🔸مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردکان اظهار داشت: 
کلیه شهروندان به صورت یکسان و بدون محدودیت زمانی و مکانی و از طرق مختلف (کامپیوتر شخصی و یا گوشی‌همراه) به سامانه وارد شده و در کنار دریافت خدمات عمومی سرویس‌های نقشه، گشت و گذار در سطح شهر (شهرگردی مکانی و 360 درجه تصویری)، اطلاع و پرداخت کلیه عوارضات (نوسازی، کسب و پیشه، پسماند، جرائم، جستجوی هوشمند و...) وارد کارتابل اختصاصی خود شده و با دسترسی به کلیه اطلاعات اقدام به ثبت انواع درخواست‌ها، تشکیل پرونده، دریافت بدون واسطه انواع استعلامات، گواهی‌ها و مجوزها می‌شوند.

🔸وی در پایان گفت: شهرداری اردکان در همین راستا، طی یکسال گذشته با صرف هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد ریال اقدامات زیرساختی نظیر انجام پروژه بازنگری ساماندهی بایگانی پرونده‌های شهرسازی به عنوان پیش نیاز اصلی با پیشرفت 90 درصدی و پیوستن شهرداری به طرح هماهنگ قبوض شهرسازی، خریداری و راه اندازی سیستم‌های مورد نیاز (سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی، درآمد و اصناف، زیرسیستم کمیسیون ماده صد، انجام خودکارسازی ضوابط شهرسازی و درآمد، سامانه شهرنما، راه اندازی سامانه خدمات الکترونیک عمومی شهروندان به آدرس esup.ardakan.ir، خریداری سامانه شهروندسپاری (سامانه خدمات اختصاصی شهروندان) و سامانه بازدید آنلاین انجام داده است.