امروز سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
header-logo
نقش نخبگان و مردم در مدیرت شهری

📌مشارکت مردمی؛ راهکار حل مسائل شهری/ مشارکت مردمی در مدیریت شهری چگونه صورت می‌گیرد

🔹شهرداری اردکان با هدف ایجاد مشارکت‌ مردمی جهت حل مسائل شهری جلسه‌ای در راستای هم افزایی و همکاری نخبگان برای پیشبرد این امر تشکیل داد.

✍🏻به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای شهر اردکان، جلسه‌ای در محل شهرداری اردکان با حضور شهردار اردکان و فعالین فرهنگی و اجتماعی شهرستان برگزار شد که حاضرین به بحث و تبادل نظر با موضوع مشارکت مردمی در حل مسائل شهری پرداختند.

🔹شهردار اردکان درباره رویکرد شهرداری در حل مسائل و چالش‌های شهری گفت: هدف شهرداری اردکان در حل مسائل شهری، مشارکت مردمی است و این رویکرد، بهترین نتیجه و بالاترین رضایت را به ارمغان می‌آورد.

🔹دکتر احمدرضا متالهی تصریح کرد: برای اجرای این امر مهم نیاز به همکاری نخبگان و سرمایه‌های اجتماعی است که به مدد الهی نخبگان بومی بسیار خوبی در شهرستان داریم که می‌توانند ما را در این امر یاری کنند.

🔹در ادامه سرافراز اردکانی، دانشجوی دکترای مردم‌شناسی دانشگاه تهران، درباره نقش مردم در مدیریت شهری گفت:
به منظور حرکت از نقطه موجود در شهر به سمت شرایط ایده‌آل باید شهروندان از مرحله تصمیم‌گیری تا مرحله اجرا در مدیریت شهری مشارکت داشته باشند؛ چرا که بررسی الگوهای مشارکتی دیگر کشورهای جهان نیز نقش و اهمیت مشارکت مردمی را در مدیریت و تصمیم‌گیری شهری بیش از پیش معین می‌کند.یوسف سرافراز در ادامه با اشاره به لزوم توجه مدیران شهری به مشارکت دادن مردم در روند حل مسائل شهری تأکید کرد: این امر نیازمند ابزار و روش‌های مختلف تشویقی است تا بتوان مردم و شهروندان را به این مسیر ترغیب کرد.

🔹گفتنی است «پروژه مشارکت مردمی» با همکاری شهرداری اردکان و موسسه فرهنگی هنری افق کویر با تیمی از کارشناسان و نخبگان این حوزه شروع به کار خواهد کرد.

💠روابط‌عمومی‌شهرداری‌ و شورای اسلامی اردکان