امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
header-logo
نوریان اردکانی در نطق پیش از دستور:عفاف و کاهش آسیب‌های اجتماعی در ارتباط مستقیم هستند

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان در نطق پیش از دستور به‌مناسبت بیست و یکم تیر‌ماه؛ روز ملّی عفاف و حجاب، اظهار داشت: فرهنگ هر ملّتی از پوشیدن نوع لباس، آداب و رسوم و اعتقادات آن‌ها شکل گرفته است، قاعدتاً نفوذ به اعماق یک فرهنگ شکل‌گرفته کار ساده‌ای نیست، فرهنگ مانند یک نماد برای ملّتی است که با آن وسیله، خود را معرفی می‌کند.

«مسعود نوریان اردکانی» با اشارۀ به سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب، گفت: رضاخان می‌خواست هویّت ملّت را از آن‌ها بگیرد و به جای آن فرهنگ بیگانه‌‌ای که مردم با آن مخالف بودند را تحمیل کند.

وی، افزود: نظام سلطه از ابزار رسانه، بهترین بهره را برای ایجاد گفتمان غالب به‌ کار می‌گیرد و بی‌حجابی و بی بندوباری در برنامۀ آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.

این مقام مسئول؛ شهادت حمید الداغی در چند ماه گذشته و به رابطۀ مستقیم آن با عفاف و حجاب و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و اذعان کرد: این مسیری که نظام سلطه با ابزار رسانه در کشور ما در پیش گرفته، سال‌ها قبل بر سر دنیای غرب آورده که “مستند ایکسونامی” به خوبی بخشی از این اتّفاق را منعکس نموده است.

نوریان اردکانی؛ فهم صحیح از رسانه و بهره‌گیری از زبان هنر و خلاقیّت را یکی از مؤثرترین روش‌های مواجه با پدیده های اجتماعی دانست و تصریح کرد: چه بسا موضوعات مهمّ اجتماعی و فرهنگی با استفادۀ از زبان هنر راحت‌تر ترویج داده شوند.

💠روابط‌ عمومی‌ شهرداری‌ و شورای اسلامی شهر اردکان