امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
header-logo
برگزاری کارگاه آموزش حضوری کالیگرافی (ادغام خطاطی و نقاشی به کمک خلاقیت)

شهردار اردکان تاکید کرد :

زیبا سازی شهری ؛ متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم مردم

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان ، کارگاه آموزش حضوری کالیگرافی به همت واحد زیبا سازی شهرداری در سالن شهید محمود حیدری برگزار شد.

▫️دکتر احمدرضا متألهی» شهردار اردکان در سخنان کوتاهی بر اهمیت استفاده از هنر کالیگرافی (ادغام خطاطی و نقاشی به کمک خلاقیت ) در معابر شهری تاکید کرد و گفت : زیبا سازی شهری ؛ متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم مردم، ضمن ارتقای کیفیت فضای شهری باعث ارتقاء روحیه و ایجاد نشاط در شهروندان خواهد شد که امیدواریم باهمکاری هنرمندان بومی این امر بیش از پیش محقق شود.

▫️وی ادامه داد: فضاهای شهری به عنوان مکان وسیع و متنوع از کار، زندگی و آمد و شد شهروندان را می توان با هنر خط و نقاشی به گونه‌ای زیبا جلوه داد تا تاثیر لذت‌بخش و آرام‌کننده بر مخاطب داشته باشد و این جز با همت هنرمندان وهمکاری شهرداری به دست نخواهد آمد.

▫️دکتر متالهی در پایان گفت : استفاده از خطاطی و نقاشی های دیواری در شهر؛ راه‌حلی خلاقانه و ترکیبی برای پویایی شهر است که شهرداری درجهت بهبود فضای شهری و ایجاد محیطی دلنشین و شادی بخش به آن اهتمام دارد.

کالیگرافی در واقع هنر نوشتن حروف و کلمات، به شیوه‌ای هماهنگ، زیبا و ماهرانه است. در این هنر، از ترکیب حروف و خط و نقاشی برای ابراز ایده های گوناگون استفاده می شود.

روابط‌ عمومی‌شهرداری‌ و شورای اسلامی شهر اردکان