امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
header-logo
اردکان در توزیع استانی ارزش‌افزوده متضرر شده است/ اعتراض مودیان مالیاتی به افزایش مالیات

محمدجواد شاکراردکانی در دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر اردکان اظهار داشت: اردکان که به سمت صنعتی شدن حرکت کرد بالطبع مشکلات زیادی را به همراه خود آورد، این حق مردم نجیب ما نیست که با جود همه‌ی آلایندگی‌ها، ورود مهاجرین مختلف و دیگر تبعات نامناسبی که تحمل کرده‌اند عوارض ارزش‌افزوده این شهر در سایر شهرستان‌های استان و به نسبت جمعیت توزیع گردد.

عضو شورای اسلامی شهر اردکان گفت: مدل توسعه یافتگی شهری اردکان به‌واسطه توسعه‌ی صنعتی موجود، این شهر را با کمبود زیرساخت‌هایی چون آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و… مواجه کرده‌است و پاسخگوی جمعیت ۱۶۰ هزار نفری نیست.

▫️وی تصریح کرد: پس از تصویب برنامه ششم توسعه توسط مجلس شورای اسلامی که متأسفانه با تجمیع عوارض ارزش‌افزوده در استان همراه بوده است، اردکان در بین شهرهای دیگر استان و حتی کشور بیشتر متضرر شده است.

▫️عضو کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و صنعت شورای شهر اردکان مطرح کرد: عوارضی که نیمی از آن متعلق به صنایع و کارخانه‌های اردکان است بر اساس سرانه جمعیت تقسیم می‌شود که این امر به‌خودی‌خود ارزش‌افزوده شهر اردکان را نسبت به برنامه پنجم توسعه که ارزش‌افزوده هر واحد تولیدی را به شهرداری همان شهر اختصاص داده بود به یک‌چهارم تبدیل کرده است و این موضوع بزرگ‌ترین چالش برای شهرداری اردکان است چراکه سطح توقعات مردم اردکان که به‌حق هم هست در همان سطح است اما ارزش‌افزوده واریزی از سوی کارخانه‌ها و صنایع شهرستان اردکان به یک‌چهارم تبدیل شده است.

▫️شاکراردکانی در بخش دیگری از صحبت های خود به اعتراض برخی از کسبه اردکانی به دلیل جهش مالیاتی مشاغل اشاره کرد و افزود: اقدام برای دسترسی به درآمد مالیاتی بیشتر به هر قیمتی موجب اعتراض شدید بسیاری از مودیان مالیاتی شده است.

▫️عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر اردکان بیان داشت: مالیات‌های تخمینی و علی الراسی و افزایش چند صد درصدی و جرایم آن چنانی و غیرقابل بخشش موجب بی اعتمادی و افزایش هزینه اجتماعی وصول مالیات و فاصله گرفتن از عدالت می شود.

💠 روابط‌‌عمومی‌ شهرداری‌ و شورای اسلامی اردکان