امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
header-logo
مهندسان نظام مهندسی باید نقش نظارتی خود را قدرتمندانه و بدون تعارف ایفا کنند

مصطفی خوش‌گفتار در نطق پیش از دستور دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر اردکان بر لزوم نظارت موثر بر ساخت و ساز ساختمان‌ها با رویکرد قانون‌مداری، تعهد و عمل به استانداردها و بهره‌مندی از دانش و علم روز تأکید کرد.

▫️عضو شورای اسلامی شهر اردکان با بیان اینکه لازم است نظارت دقیق و مستمر و حضور موثر اعضای سازمان در فرآیند ساخت و ساز ساختمان‌ها به صورت ویژه بررسی شود؛ بیان داشت: مهندسان باید نقش نظارتی خود را قدرتمندانه و بدون تعارف ایفا کنند و حالت اداری و تشریفات نداشته باشد و از یک سو شورای انتظامی باید در این مسیر با کم کاری‌های احتمالی مهندسان ناظر به جد برخورد کند.

▫️وی با اشاره به اینکه حضور مهندسان ناظر در تمام مراحل ساخت و ساز ساختمان باید موثر باشد؛ تصریح کرد: کنترل، صلاحیت، نوع ساخت و ساز و فعالیت برخی مهندسان در سازمان نظام مهندسی اردکان به درستی رعایت نمی شود و وضعیت فنی ساخت و سازهای مجاز در سطح شهر اردکان مطلوب نیست که نیازمند ورود سازمان نظام مهندسی استان برای نظارت بر عملکرد نمایندگی این سازمان در اردکان می‌باشد.

▫️خوش‌گفتار در پایان بی‌توجهی یا نادیده گرفتن استانداردهای ساخت و ساز را سبب پیامدهای نامطلوب در آینده دانست و تصریح کرد: باید با ناظرین خاطی که در راستای کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه و رعایت استانداردها قصور دارند، برخورد شود و در زمینه بهبود مدیریت و نظارت بر ساخت و سازها با بهره‌گیری از نیروهای متخصص در کلیه سطوح گام برداشت.

▫️وی در بخش دیگری از صحبت های خود، سیاست های تشویقی شورا از جمله کاهش هزینه های عوارض و کمیسیون صد برای ساختمان های با استاندارد مطلوب را بسیار اثر بخش دانست و خواستار تشدید این روند در دفترچه عوارض شهرداری برای سال آینده شد.

💠 روابط‌‌عمومی‌ شهرداری‌ و شورای اسلامی اردکان