امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
header-logo
تشریح اقدامات شهرداری اردکان در ایام نوروز

▫️دکتر متألهی مطرح کرد :

✅ تشریح اقدامات شهرداری اردکان در ایام نوروز

🔸به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر «دکتر احمدرضا متألهی» شهردار اردکان در گفتگویی بخشی از اقدامات صورت گرفته شهرداری اردکان در ایام نوروز را تشریح کرد .

🔸وی با بیان اینکه با فرارسیدن نوروز و سال جدید فعالیت های شهرداری در حوزه های مختلف عمرانی ،فرهنگی و اجتماعی سرعت بیشتری گرفت افزود : برنامه ریزی و هماهنگی های لازم جهت آماده سازی، زیبا سازی و آراستگی خیابان ها، میادین، بوستان ها و فضای های سبز عمومی انجام گرفت و طبق برنامه زمانبندی شده فعالیت همکاران بنده شروع شد که خوشبختانه توانستیم به آنچه مورد نظرمان بود دست پیدا کنیم.

🔸شهردار اردکان ادامه داد : تصحیح تابلوهای در مسیر بافت تاریخی، بهبود نما و منظر شهری، جمع آوری و پاکسازی و شست و شوی تاسیسات و المان های شهری، رنگ آمیزی جداول ، نورپردازی، ساماندهی و رنگ آمیزی تابلوهای راهنمای شهری، ساخت و بازسازی سرویس های بهداشتی، آسفالت معابر، ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، رفع مشکلات پارکها و بوستانها، نصب پارچه های رنگی، الوان و ریسه ها ،مسائل ایمنی شهروندان و گردشگران در ایام نوروز و اجرای برنامه های فرهنگی از جمله کارهای صورت گرفته در ایام نوروز بود.

🔸 دکتر متألهی افزود : کاشت گل‌های فصلی، نصب المان‌های جدید نوروزی، نظافت، لایروبی و راه‌اندازی آبنماهای میادین و تجهیز آنها، آماده سازی و راه‌اندازی آبخوری‌ها، اجرای نقاشی دیواری، خط کشی خیابان ها، نصب چراغ های چشمک زن راهنمایی از دیگر فعالیت هایی بود که در آستانه فصل بهار صورت گرفت.

🔸 وی با اشاره به استقرار اکیپ‌های راهنمای مسافرین نوروزی پیش از آغاز سال جدید در ایستگاه های بافت تاریخی مستقر اظهار داشت : همزمان با شروع مسافرت های آخر سال و ایام نوروز ۱۸ نفر از راهنمایان نوروزی طی شیفت‌بندی‌های مختلف در خارج و داخل بافت در موزه مفاخر ،موزه فرش ،دربند ضیایی،دربند ملاتقی ،دربند صدرالفضلا،مسجد جامع ،مسجد چرخاب ،مسجد حاج محمد حسین ،پایگاه خانه مظلوم ،خانه سلامت شریف آباد ، میدان شفق ، میدان چادرملو و در محدودۀ باغ ایرانی به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی پرداختند .

🔸 دکتر متألهی به اجرای بزرگترین فرش گل استان یزد در اردکان اشاره کرد و افزود : بزرگترین فرش‌گل استان یزد به مساحت ۱۵۰مترمربع در میدانگاه باغ ملی اردکان ؛با اقتباس از فرش دستبافت اردکان اجرا شد ،که علاوه بر معرفی و نشان دادن زیبایی فوق العاده نقش و نگارهای فرش اردکان است فضای سبز و با نشاطی نیز برای مسافران به ارمغان آورد.

🔸برگزاری سومین دوره جشنواره تخم مرغ های رنگی در آستانه فصل بهار و نوروز ۱۴۰۳ یکی دیگر از موضوعاتی بود که شهردار اردکان مطرح کرد و گفت : در این جشنواره طرح های متنوعی با موضوع فصل بهار ، طبیعت و نوروز توسط هنرمندان ارائه شد که خوشبختانه این جشنواره با استقبال خوب شهروندان و مسافرین نوروزی مواجه شد.

🔸وی در پایان از تلاش ها و زحمات همکاران خود که در ایام نوروز زمینه رضایت شهروندان و مسافران نوروزی را فراهم کردند تشکر و قدردانی کرد.

💠روابط‌‌ عمومی‌ شهرداری‌ و شورای اسلامی اردکان