امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
header-logo
تأكيد بر لزوم توجّه به مقولۀ بازآفرینیِ شهری

🔰 تأكيد بر لزوم توجّه به مقولۀ بازآفرینیِ شهری

◽️«دکتر احمدرضا متألهی» شهردار اردکان در نخستین روز از رویداد ملّی “سفیران نوسازی بم برای ایران قوی” در استان یزد که به میزبانی اردکان برگزار شد ضمن خیرمقدم به سفیر نوسازی بم، دست‌اندرکاران این رویداد و مسئولان حاضر گفت: هدف از این نوع همایش‌ها؛ اهمیّت موضوع بازآفرینی شهری است که بایستی آموزه‌سازی، فرهنگ‌سازی و تشویق مردم در همراهی با این بخش نیز به‌صورت گسترده انجام شود.
◽️وی به جایگاه مهمّ بازآفرینیِ شهری اشاره و اذعان کرد: ۴۲۱ هکتار بافت فرسوده در اردکان داریم که شامل این طرح می‌شود و بدون‌شک ما به تبادل‌نظر، همفکری و هم‌افزایی کارشناسان حوزۀ بازآفرینی به‌ویژه در این رویداد ملّی نیاز داریم.
◽️«احسان خواجه‌رضایی» مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز در این برنامه ضمن بیان اینکه رویداد ملّی سفیران نوسازی؛ اقدامی ارزشمند در سالگرد زلزله بم است، افزود: برگزاری چنین نشست‌ها و رویدادهایی می تواند اولاً ما را در حفظ فرهنگ غنی مردمان استان کمک کرده و ثانیاً به توسعه درون‌زای شهری خواهد انجامید.
◽️این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای بازآفرینی شهری و بهسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی همزمان باید با کمک شهرداری‌ها، اداره میراث‌فرهنگی و کمک گرفتن از معتمدین محلات، NGOها، سمن‌ها و همه کسانی که به نوعی می توانند یاری‌گر ما باشند، مساعدت طلبید تا ما را در اجرای بهتر و مطلوب تر طرح یاری کنند.

◽️سخنرانی دکتر رنجبرزاده، سفیر نوسازی بم و فرماندار شهرستان اردکان نیز از جمله سایر بخش‌های این نشست یک‌روزه بود.

💠روابط‌عمومی‌شهرداری‌ و شورای اسلامی شهر اردکان