امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
header-logo
اجرای بزرگترین فرش گل استان یزد در اردکان

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر، همزمان با عید سعید نوروز و ورود مسافران و گردشگران نوروزی به شهرستان اردکان؛ بزرگترین فرش‌گل استان یزد به مساحت ۱۵۰مترمربع در میدانگاه باغ ملی اردکان اجرا شد.

▫️مجید صیقل مسئول واحد زیبا سازی شهرداری گفت: میدانگاه باغ ملی از مناطق مهم و پرتردد شهر است و ایجاد فرش گل بزرگ در آن به منظره‌ی شهر زیبایی می‌بخشد و احساس آرامش و شادابی برای همشهریان و مسافران نوروزی به ارمغان خواهد آورد.

▫️صیقل با بیان اینکه طراحی این فرش گل، از طرح و رنگ فرش دستبافت اردکان اقتباس شده است گفت : فرش دستباف اردکان یکی از قالی هایی ست که محبوبیت بسیاری بالایی در بین دوست داران این هنر اصیل ایرانی دارد و یکی از اهداف ما علاوه بر زیبایی‌های بصری و سرسبزی میدانگاه باغ ملی، معرفی و نشان دادن زیبایی فوق العاده نقش و نگارهای فرش اردکان است که این امر فضای سبز و با نشاطی نیز برای مسافران فراهم کرده است .

▫️وی ادامه داد: این فرش گل در ابعاد ۱۵*۱۰ساخته شده و بالغ بر ۷۰۰۰ گل در آن به کار رفته است.

▫️شایان ذکر است علاوه بر این میدانگاه، طرح‌های گلکاری بهاری در بلوارها و معابر و میدان های سطح شهر اردکان با ترکیبی از گونه‌های بهاری بنفشه، شب بو،اطلسی ژاپنی ،نسترن و همیشه بهار اجرا شده است.

💠 روابط‌ عمومی‌ شهرداری‌ و شورای اسلامی شهر اردکان